Marketing Pirula Live! Konferencia 2012

Pharmageddon

Új kihívások előtt a hazai gyógyszerpiac

A maja naptár szerint az idei évben ér utol bennünket a világvége. Ha bízunk is egy optimistább forgatókönyvben, abban valamennyi gyógyszerpiaci szereplő egyetért, hogy a magunk területén korszakhatárhoz értünk.

A világgazdasági válság pénzügyi hatásai és a Széll Kálmán Terv intézkedései a vállalkozásokat szerkezetátalakításra, struktúraváltásra, s ezáltal költséghatékonyabb működésre kényszerítik. A hatóanyag-alapú gyógyszerrendelés fokozatos bevezetése a gyártóktól új típusú brandstratégiát, a kommunikáció és a partnerség új formáit, a gyógyszertáraktól pedig az expediálás gyakorlatának megváltoztatását várja el. Az árajánlattétel rendszerében bevezetett vaklicit és a patikai generikus ösztönző rendszer alkalmazása az árbevételek csökkenéséhez vezet, amit ellensúlyozandó, a
gyógyszerek forgalmazóinak, a nagy- és a kiskereskedőknek is meg kell vizsgálniuk, milyen módon tartható fent cégeik működése, s ezáltal a biztonságos gyógyszerellátás.