Cikkek

< 3. oldal >

Így változnak a gyógyszertárak

2022.09.15
A koronavírus-járvány alatti és utáni gyógyszertári forgalmi trendekről már több elemzés készült, mi is közöltünk ilyet (Pirulatrend, 2022. február). De vajon maguk a gyógyszertárak milyen változásokon mentek keresztül az utóbbi időben? Hogyan alakult a működő gyógyszertárak száma, milyen tendenciák figyelhetők ...

Edukálás és tudatosítás

2022.09.14
Előző számunkban a gyógyszergyártókhoz kapcsolódó nemzetközi reklámkampányokat mutattunk be, a termékközpontúbbaktól a márkanév nélküli, felvilágosító jellegűekig. Az utóbbi típusból itthon is láttunk már többet az elmúlt években: a hamis termékek elkerüléséért, a biztonságos gyógyszerhasználatért, a mellékhatás-bejelentésekért és a hazai készítmények ...

Lelkiismereti kérdések

2022.09.13
Néhány országban a patikusok nemcsak a hospice-ellátásban, de az életvégi gyógyszerelésben is részt vehetnek. Máshol azt hangsúlyozzák: itt az ideje, hogy a kórházi gyógyszerészeken kívül a közforgalmú patikákban dolgozók is a palliatív ellátást végző szakmai csapat tagjaivá váljanak. ...

Rugalmasan a hatékonyságért

2022.09.12
Bármit teszünk egy szervezetben, az változtatja, fejleszti, módosítja – legyen a csapat bővítése, leépítése, folyamatok változtatása vagy új rendszerek bevezetése. Minden ilyen lépés után segíteni kell az új helyzetet befogadni, feldolgozni, továbbvinni. De hogyan? ...
Cikkek

Viharban a biotech cégek

2022.09.10
A gyógyszergyártó ágazat általában ellenállóbb a válságokkal szemben, mint más iparágak, ez a most kibontakozó, sok összetevőből álló krízis esetében is így van. A feltörekvő, elsősorban biotechnológiai vállalatok közül ugyanakkor sok megszenvedi, ami most történik. ...

Ha már szedik, hasson is

2022.08.19
Jogos elvárás a vásárlók/betegek részéről, hogy ha már megvásárolnak és szednek egy vitaminos, nyomelemes, ásványi anyagos vagy gyógynövényi eredetű terméket, akkor az hasson is. A hatás alapvető feltétele pedig az, hogy a készítményben található hatóanyagok felszívódjanak, és minél nagyobb mennyiségben ...
Cikkek

Allergiaszezon a reklámpiacon

2022.08.18
Az év negyedik hónapjában a gyógyszercégek kissé megkurtították a hirdetési büdzséket, de nagy különbségek voltak az egyes terápiás területek aktivitásának alakulása között. Beindultak az allergiagyógyszerek, lassítottak a probiotikumok és a vitaminok. ...

Partnerségben az orvosokkal

2022.08.11
A külföldön dolgozó magyar gyógyszerészek tapasztalatait bemutató sorozatunk újabb epizódjában a skandináv jóléti államba kalauzol minket a Malmö közelében élő Accaoui Éva Réka. Elmeséli, miért van Svédországban a szükségesnél jóval kevesebb gyógyszerész, mi teszi könnyebbé a munkájukat, és miért kell ...

Túl a színes szalagokon

2022.08.10
A gyógyszeripar a digitális marketing lehetőségeinek kihasználásával, a szigorú jogszabályi kereteket betartva is kreatív kampányokat hozhat létre nemcsak az orvosokat, hanem a betegeket is célozva. Összegyűjtöttünk öt jól sikerült, gyógyszergyártókhoz kapcsolódó reklámkampányt a termékközpontúbbaktól, a márkanév nélküli, felvilágosító jellegűekig. Utóbbiak ...
Cikkek | marketing
< 3. oldal >