Egyendobozokkal a dohányzás visszaszorításáért

A brit egészségügyi minisztérium azt fontolgatja, hogy a dohányzás elleni harc keretében egységes csomagolást írna elő a cigarettagyártó társaságoknak – írta a Wall Street Journal nyomán az Origo hírportál. A szaktárca 2020-ig a felére szeretné csökkenteni a dohányzást a szigetországban.
    Amennyiben a terv valósággá válik, úgy az Egyesült Királyságban csak fekete-fehér egyendobozba csomagolt cigarettát lehet majd kapni, amin csupán a márka egyszerű karakterekkel leírt neve, illetve az egészségügyi figyelmeztetés lesz majd olvasható.
    Az egészségügyi szakértők szerint a színes csomagolás a cigaretták sikerének egyik fontos tényezője, és egy egyszerű, nem díszített doboz esetén a dohányosok jobban odafigyelnek az egészségügyi figyelmeztetésekre, és kevesebben hiszik azt, hogy bizonyos cigaretták kevésbé károsak a többinél.
    A dohányipar szerint a terv sérti a szellemi tulajdonjogokat és a versenyt: a British American Tobacco azzal érvel, hogy a márkák értékes vállalati eszközök, az Imperial Tobacco Group pedig azt hangsúlyozza, hogy a cég részvényesei több mint egy évszázada fektetnek pénzt ezekbe a márkanevekbe.
 

A brit egészségügyi minisztérium azt fontolgatja, hogy a dohányzás elleni harc keretében egységes csomagolást írna elő a cigarettagyártó társaságoknak – írta a Wall Street Journal nyomán az Origo hírportál. A szaktárca 2020-ig a felére szeretné csökkenteni a dohányzást a szigetországban.
    Amennyiben a terv valósággá válik, úgy az Egyesült Királyságban csak fekete-fehér egyendobozba csomagolt cigarettát lehet majd kapni, amin csupán a márka egyszerű karakterekkel leírt neve, illetve az egészségügyi figyelmeztetés lesz majd olvasható.
    Az egészségügyi szakértők szerint a színes csomagolás a cigaretták sikerének egyik fontos tényezője, és egy egyszerű, nem díszített doboz esetén a dohányosok jobban odafigyelnek az egészségügyi figyelmeztetésekre, és kevesebben hiszik azt, hogy bizonyos cigaretták kevésbé károsak a többinél.
    A dohányipar szerint a terv sérti a szellemi tulajdonjogokat és a versenyt: a British American Tobacco azzal érvel, hogy a márkák értékes vállalati eszközök, az Imperial Tobacco Group pedig azt hangsúlyozza, hogy a cég részvényesei több mint egy évszázada fektetnek pénzt ezekbe a márkanevekbe.