Kié lesz a Pfizer márkázott generikum üzletága?

Bár csupán ez év január 1-jén vált szét hivatalosan is három üzletágra a Pfizer gyógyszer-portfóliója, az elemzők máris azt találgatják, melyikre tesz elsőként ajánlatot a konkurencia. A befutó a márkázott generikumok, azaz a szabadalmi védettségüket vesztett vagy azt hamarosan elvesztő gyógyszerek köre lehet.

A Reuters értesülései szerint a három legvalószínűbb kérő a Valeant, a Mylan és az Actavis. Állítólag az említett cégek mindegyike érdeklődést mutat az ügylet iránt, míg a Pfizernél még nem került napirendre a téma. Bár a legfrissebb adatok még nem ismertek, az tudható, hogy az említett gyógyszerkörből a gyártónak a tavalyi év első 9 hónapjában 7 milliárd dolláros bevétele származott.

A Valeant legutóbbi nagy bevásárlása a Bausch & Lomb 8,7 milliárd dolláros akvizíciója volt. Az Actavis a múlt év végén az ír Warner Chilcottot vásárolta fel 5 milliárd dollárért. A Mylan pedig, ugyancsak tavaly, az indiai Agila Specialtiesért fizetett 1,75 milliárd dollárt.