Dr. Lantos Zoltán

Lantos ZoltánImmunológus és közgazdász végzettségű egészséggazdasági szakértő, a GfK globális termékigazgatója a Health Brand and Customer Experience területén.

Pályáját immunológus kutatóként kezdte az ELTE Immunológiai Tanszékén, ahol a monoklonális antitestek diagnosztikai alkalmazási lehetőségeivel foglalkozott.

Ezt követően a Knoll BASF Pharma gyógyszergyár alkalmazottjaként dolgozott. Orvoslátogatóként kezdett, majd több vezetői beosztás után a gyógyszergyár magyarországi leányvállalatának képviseletvezetője lett. Az Abbott gyógyszergyárnál üzletágvezetői pozíciót töltött be, majd az egészségügyi marketinggel foglalkozó LHS Consulting Kft. alapító tulajdonosaként mint ügyvezető dolgozott.

A GfK-nál feladata a vállalat innovatív, emberközpontú marketinget szolgáló módszereinek világszerte történő bevezetése és fejlesztése, valamint új megoldások kidolgozása és az egészséggazdaságot jellemző szemlélet elterjesztése.

A vezetésével kidolgozott csoportos projekciós technika, az Action Method® a feltáró kutatások és a sajátélmény-alapú képzések új lehetőségeit teremtette meg. Az elmúlt két évben több országban is bevezették ezt a módszerét a GfK leányvállalatai. Hazánkban számos terápiás területen tervezett és tartott képzési programokat a módszer alkalmazásával.

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének külső munkatársa, a Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar és Egészségtudományi Kar meghívott előadója egészségügyi marketing és piackutatás témában. A Marketingpirula/Pirulatrend szaklap állandó szerzője, több egészségügyi marketing témájú cikk, kiadvány és könyvfejezet szerzője, illetve társszerzője.

Jelenlegi kutatási területei az egészségügy és a gyógyszeripar új üzleti modelljei; az egészségügyi szolgáltatások értékelvű leírása és e terület szabályozott versenye a Porter egészségügyi értéklánc modellje nyomán; az egészségfogyasztás jellemzői és az egészséggazdaság változásának trendjei; az egészségügyi szolgáltatások és termékek páciensek által észlelt haszna; az orvosi döntések részletes leírása, illetve fejlesztése továbbképzések révén, különös tekintettel a terápiás ajánlások gyakorlatba ültetésére; a civilizációs betegségek megelőzésének és kezelésének társadalmi lehetőségei.