A nyerő szisztéma

A bőr- és körömgomba elleni szerek piaca – 2. rész

Míg a lokálisan alkalmazott bőr- és körömgombásodás elleni termékek mezőnyét utcahosszal vezeti a leggyakrabban alkalmazott szer, a szisztémás készítmények fej fej mellett haladva küzdenek a vásárlók kegyeiért.  

A szájon át, illetve intravénásan alkalmazott szerek piacának forgalma kisebb ingadozásokkal egyenletesnek mondható. Ugyanakkor jól látható, hogy a szakemberek és a betegek is elsősorban a lokális tünetkezelést részesítik előnyben, hiszen a szisztémásan ható szerekből együttesen sem fogy annyi doboz, mint a legnagyobb forgalmú, gombásodás ellen használt krémből, a Canestenből.

Piacelemzo1

Az ebbe a szegmensbe tartozó készítmények eredményei között nincs olyan kiugró teljesítmény, mint a lokális gombaölők mezőnyében. A piacvezető Nizoral tablettát ugyancsak szorongatják vetélytársai, s a többi szereplő között is sokszor csupán néhány száz doboz a különbség. Az egyes termékek eredményeit vizsgálva megállapítható, hogy 

  • az éllovas Nizoral gyakorlatilag ugyanolyan eladásokat produkált, mint egy évvel korábban;
  • a listamásodik Dermyc a tavalyi visszaesés után ismét visszatornászta magát a 2011 év eleji szintre;    
  • a Q Pharma Fluconazole-ja 2011 végén jelent meg a piacon, s azóta dinamikusan növekvő forgalom jellemző rá;
  • a Diflucan eladási mutatói viszont folyamatosan romlanak, ugyanígy a Richter kínálta Mycosyst-Gino is jó ideje lejtmenetben jár; 
  • a Femiflo a piac egyik legfrissebb szereplőjeként már az első negyedévben beverekedte magát a tíz legkeresettebb készítmény közé. 

Az e terület szereplőinek forintforgalma alapján összeállított lista is szolgál némi meglepetéssel. Először is, a kínálat látványosan kettéválik, olcsóbb és magasabb árkategóriájú készítményekre. Így fordulhat elő, hogy a dobozeladások szerinti rangsorhoz képest itt öt új szereplő is megjelenik (ami egy tízes listán elég drasztikus változás): olyan termékek, amelyekből ugyan nem fogy annyi, mint a legnépszerűbb készítményekből, azonban így is nagyobb bevétel származik belőlük. 

Piacelemzo2

A legnagyobb kontraszt éppen a legtöbb dobozzal fogyó Nizoral és a legnagyobb bevételt produkáló Vfend eredményei között tapasztalható: míg az előbbi – 2013 első három hónapjában – eladott 11 ezer doboza után a Janssen kevesebb mint 7 millió forintot „tehetett zsebre”, az 1203 doboz Vfendből a Pfizernek csaknem 100 millió forint bevétele származott. A magyarázat: míg a Nizoral egy doboza kiskereskedelmi áron 969 forintba*, addig a Vfend 200 mg 30 szemes kiszerelése csaknem 300 ezer forintba kerül! Ugyanez a differencia a magyarázata annak is, hogy a dobozforgalmi lista 2-5. helyezettjei a forintforgalmak alapján összeállított TOP 10-es rangsor 7-10. helyén végeztek.

A szegmens három legnagyobb szereplője (gyártója) a Pfizer, az MSD és a Richter: az első hét, legnagyobb bevételt hozó szisztémás gombaellenes szerből öt is az ő nevükhöz köthető.   

TT

* az egyik legnépszerűbb webpatikán található ár

Szóljon hozzá!

(Kötelező.)

(Kötelező - nem jelenik meg.)

(Nem kötelező.)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>