IBSA Vitamin-D3 lapka – Innovatív újdonság a D-vitamin piacon

Magyarországon a téli hónapokra 10 emberből 9-nél alakul ki D-vitamin hiány1, de bevitelére nem csak az év ezen szakaszában van szükségünk.  Pótlása rendkívül fontos egész évben, hiszen számtalan jótékony hatással bír, ha megfelelő mennyiségben van jelen a szervezetünkben.

A D-vitamin támogatja a csontanyagcserét, az ajánlásokban javasolt kalciumbevitel csak normál D-vitamin szint esetében megfelelő, hiányában csontvesztés alakul ki. A D-vitamin immunrendszert erősítő hatása régóta ismert, ezért az ősz-téli hónapokban különösen fontos, hogy gondoskodjunk szervezetünk megfelelő ellátottságáról.

Hiányának szerepe van a magas vérnyomás és az autoimmun betegségek kialakulásában. Fokozza az érelmeszesedés kockázatát és elősegítheti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

A megfelelő D-vitamin szint kedvező hatásai:

  • Fontos az ideális D-vitamin-szint elérése a tervezett terhesség előtt. Terhességben a D-vitamin-hiány kockázata nagy, legalább napi 2000 NE D-vitamin bevitele javasolt. 
  • Menopauzát követően a vitamin megfelelő pótlása mind a csontok egészsége, mind az mellrák kockázatának csökkentése szempontjából kiemelt jelentőségű. 
  • Nők és férfiak esetében is jótékony hatással van a termékenységre; egyrészt a nemzőképes spermiumok termeléséhez, és a megfelelő spermaszám eléréséhez nélkülözhetetlen, ezáltal a férfiak termékenységét alapvetően meghatározza, másrészt a D-vitamin férfiakban növeli a tesztoszteron-szintet, ezáltal jótékony hatású a libidóra. Továbbá nőknél növeli a progeszteron-szintet, ami a sikeres beágyazódás esélyét növeli, csökkenti a policisztás petefészek-szindróma kialakulásának esélyét és növeli a mesterséges megtermékenyítés sikerességét, csökkenti az endometrózis kialakulásának lehetőségét.

A megfelelő mennyiségű D-vitamin bevitelére több lehetőség és módszer áll rendelkezésünkre. Elsődleges D-vitamin forrásunk a napfény. A bőr D-vitamin képző kapacitása hatalmas, de pusztán napsugárzással D3 vitamin túlkínálat nem alakulhat ki. A bőr fokozott pigmenttartalma gátolja a D3 vitamin képződését, amit a naptejek alkalmazása is hátráltat.
Természetes D-vitamin forrás lehet még a tojás, gomba, tengeri halfajták, máj és tejtermékek.

Azonban a legfrissebb kutatások szerint az így bevitt mennyiség nem mindig elegendő2. Fontos a rendszeres D-vitamin bevitel, különösen a téli hónapokban.

  1. szeptemberében került forgalomba az IBSA Pharma Kft. innovatív D-vitaminja, amely jelenleg az egyetlen nyelven azonnal oldódó lapka formátum. Nagy előnye, hogy víz nélkül bevehető, nyelvre helyezve néhány másodperc alatt feloldódik, kellemes narancsízű. Extra szűz olivaolaj tartalma elősegíti a gyors felszívódást. Nyelési nehézség, belekből csökkent D-vitamin felszívódást okozó betegségek, például coelakia esetén is egyszerűen bevehető, pontos adagolást biztosít.
    Az egyesével csomagolt lapkák higiénikus és praktikus megoldást nyújtanak, akár utazás során is. 

1 http://dx.doi.org/10.1155/2014/589587 Vitamin D Status in Central Europe
2 Sowah et al. BMC Public Health (2017) 17:519 DOI 10.1186/s12889-017-4436-z  Vitamin D levels and deficiency with different occupations: a systematic review