7,5 százalékos visszaesés a magyar reklámpiacon

Listaáron számolva 7,5 százalékkal csökkent a magyarországi médiaköltés 2009 első félévében – derül ki a TNS Media Intelligence adataiból. 2008 hasonló időszakához képest a legnagyobb visszaesést a kábeltévék szenvedték el (-24%), amit a sajtó (-16%) és a közterület (-11%) követ. A rádiók esetében a listaáras csökkenés csupán háromszázalékos, a földi sugárzású tévéknél pedig hétszázalékos.
     Miközben az összkép nem túl rózsás, korántsem reagált minden hirdető egyformán. A tíz legnagyobb hirdető között például fele-fele a reklámköltésüket növelők és csökkentők aránya. Ha az első száz hirdetőt nézzük, a növelők vannak enyhe többségben, ám emiatt sincs túl sok ok az örömre.
     A 7,5 százalékos visszaesés 90 százalékát ugyanakkor mindössze három nagy szektor adja együttesen. A legnagyobb, 8,9 milliárd forintos, 34 százalékos vágást az autóipar tette, amelyet a pénzintézetek és a biztosítótársaságok követnek 6 milliárdos, azaz 20 százalékos büdzsécsökkentéssel. Szintén erősen visszafogta költését az élelmiszerszektor, amelynek hirdetői éves összehasonlításban kilenc százalékkal, azaz 3,7 milliárddal költöttek kevesebbet. A legnagyobb szektorok közül a gyógyászat és az utazás/turizmus cégei növelték kétszámjegyű mértékben a költésüket.

Forrás: Mediainfo.hu
 

Listaáron számolva 7,5 százalékkal csökkent a magyarországi médiaköltés 2009 első félévében – derül ki a TNS Media Intelligence adataiból. 2008 hasonló időszakához képest a legnagyobb visszaesést a kábeltévék szenvedték el (-24%), amit a sajtó (-16%) és a közterület (-11%) követ. A rádiók esetében a listaáras csökkenés csupán háromszázalékos, a földi sugárzású tévéknél pedig hétszázalékos.
     Miközben az összkép nem túl rózsás, korántsem reagált minden hirdető egyformán. A tíz legnagyobb hirdető között például fele-fele a reklámköltésüket növelők és csökkentők aránya. Ha az első száz hirdetőt nézzük, a növelők vannak enyhe többségben, ám emiatt sincs túl sok ok az örömre.
     A 7,5 százalékos visszaesés 90 százalékát ugyanakkor mindössze három nagy szektor adja együttesen. A legnagyobb, 8,9 milliárd forintos, 34 százalékos vágást az autóipar tette, amelyet a pénzintézetek és a biztosítótársaságok követnek 6 milliárdos, azaz 20 százalékos büdzsécsökkentéssel. Szintén erősen visszafogta költését az élelmiszerszektor, amelynek hirdetői éves összehasonlításban kilenc százalékkal, azaz 3,7 milliárddal költöttek kevesebbet. A legnagyobb szektorok közül a gyógyászat és az utazás/turizmus cégei növelték kétszámjegyű mértékben a költésüket.

Forrás: Mediainfo.hu