Az Amgen-é az Onyx – de mi lesz a Kyprolis-szal?

Az Amgen végül 10,4 milliárd dollárt fizet az Onyx Pharmaceuticalsért. A felvásárló cég legértékesebb szerzeménye az Onyx myeloma multiplex-gyógyszere, a Kyprolis. Múlt nyári bevezetésétől 2012 végéig a termék 64 millió dollárt hozott gyártójának, ez év első felében pedig további 125 milliót. A készítménytől azt várják, hogy 2019-re elérje a 2-2,4 milliárdos forgalmat, de szakértők a 3 milliárdos álomhatárt sem tartják kizártnak. Mindez a legjobbkor jönne az Amgen-nek, amelynek legnagyobb forgalmú gyógyszereit bioszimiláris gyógyszerek veszélyeztetik.

A siker persze több tényezőn is múlik. Az egyik a termék sikeres európai bevezetése, a másik a Kyprolis többi piacra történő eljuttatása. A harmadik dolog, hogy az Amgen képes lesz-e versenyezni legfőbb konkurense, a Celgene új készítményével, a Pomalyst-tel. Bizonyos jelek arra mutatnak, egyes orvosok hajlandóak a Kyprolis mellett dönteni ahelyett, hogy olyan régebbi gyógyszerekkel kezeljék pácienseiket, mint például a Celgene Revlimid-je. Ennek köszönhető, hogy a harmadik vonalbeli myeloma multiplex-terápiák között a Kyprolis mintegy 40 százalékra tornázta fel piaci részesedését.  

Tegyük hozzá, a Pomalyst csupán ez év februárjában jelent meg a piacon. Ha a Celgene, mint a myeloma-gyógyszerek szegmensének nagyágyúja elkezdi intenzíven reklámozni gyógyszerét, a piacért folytatott harc valószínűleg még inkább kiéleződik.

Az Amgen ügyvezető igazgatója, Robert Bradway ugyanakkor azt is elárulta, jelenleg is folynak klinikai tesztek a Kyprolis-szal, amelyekben az első- és második vonalbeli terápia lehetőségét vizsgálják, a készítményt monoterápiaként, vagy más gyógyszerekkel együtt alkalmazva.

Szóljon hozzá!

(Kötelező.)

(Kötelező - nem jelenik meg.)

(Nem kötelező.)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>