Felvásárlási hullám a láthatáron?

Felvásárlási hullám a láthatáron?

A korábbi cégegyesítések eredményeként a gyógyszergyártók két éven belül együttes nyereségük minimum 10 milliárd dolláros növekedésére számítanak. Ennek érdekében, a felvásárlásokat követően szinte valamennyi vállalat költségcsökkentést, szerkezetátalakítást, portfólió-optimalizálást hajt végre.

Az akvizíciókat mindig is elsősorban a felvásárló cégek gyógyszerszabadalmainak vészesen közelgő lejárta inspirálja. Nem véletlen, hogy az utóbbi időben az AstraZeneca, a Bristol-Myers Squibb és az Eli Lilly bizonyult a legaktívabbnak ezen a téren. Az egyik lehetséges, következő „áldozat” a szemápolási termékeket gyártó Bausch&Lomb, amelyért már a Johnson&Johnson, a Merck&Co., a Pfizer és a Sanofi is bejelentkezett.

A Warburg Pincus magán-befektetőcég pedig egy minimum 10 milliárd dollár értékű felvásárlást készít elő. Az ajánlattevők éppen a fent említett vállalatok, az akvizíció tárgya pedig akár Alexion Pharmaceuticals, az Amgen, a Biogen Idec, a Celgene, a Gilead Sciences, vagy a Regeneron Pharmaceuticals is lehetne.

Szakértők szerint eddig a biotechnológiai cégek is ideális felvásárlási célpontot jelentettek, a maguk sokszor egyetlen termékével, ám a gyógyszergyártók az utóbbi időben mintha máshol keresnék a gyarapodás lehetőségét, mindenekelőtt a már bevezetett készítményekkel rendelkező konkurenseknél.

Az Ernst&Young tanácsadó cég is úgy látja, a növekedés érdekében sokan akár mélyebben is hajlandók a zsebükbe nyúlni, és nagyobb biotechnológiai cégekért vagy speciális gyógyszereket gyártó vállalatokért akár 20 milliárd dollárt is kifizetnének. Ha ez így van, akkor a gyógyszeripar a korábbi éveknél jelentősebb változások előtt áll.  

„A tavalyi év forgalomhanyatlása után a gyógyszeriparnak sürgősen meg kell találnia a növekedése forrásait – vallják az Ernst&Young szakértői. – Ha ez nem történik meg, csupán idő kérdése, hogy a befektetők mikor vonják meg az iparágtól a bizalmat. Addig is, a cégeknek nincs más útjuk, mint a náluk kisebb halak felvásárlása.”

Szóljon hozzá!

(Kötelező.)

(Kötelező - nem jelenik meg.)

(Nem kötelező.)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>