Új termékazonosító eljárást vezet be a Novartis

Új termékazonosító rendszert vezet be a Novartis, amelynek elsődleges célja, hogy megkönnyítse a termékek eredetiségének ellenőrzését és a hamisítványok kiszűrését. A tervek szerint a digitális vízjel-technológiát a Novartis portfoliójának minden tagjánál alkalmazni fogják.
    A hamisítás elleni rendszerről Michael Otto, a gyógyszercég egyik biztonsági tanácsadója beszélt egy Németországban rendezett gyógyszerészeti konferencián. Otto közlése szerint a Novartis már néhány termék esetében alkalmazza a digitális vízjel-azonosítási eljárást, amelyet egy általa meg nem nevezett svájci cég fejlesztett ki. A digitális vízjeles azonosító kód egy algoritmuson alapszik, amelynek segítségével a gyártás helyszínéig és időpontjáig visszakövethető a termék eredete. Otto közlése szerint a gyógyszerek csomagolásán elhelyezett kód egy hétköznapi szkennerrel beolvasható, a beszkennelt kép alapján pedig a Novartis munkatársai egy web-alapú adatbázist használva el tudják dönteni, hogy az adott termék eredeti-e vagy sem.
    A rendszer tesztelése 2008-ban kezdődött Svájcban és az Egyesült Államokban. Ma már hét gyártási telephelyen alkalmazzák, tíz olyan Novartis termék esetében, amelyeknek különösen nagy a hamisítási aránya. A tervek szerint 2011-ig a cég portfoliójának minden tagjánál alkalmazni fogják az eljárást, emellett pedig 2010-től használatát kiterjesztik a papírcsomagolás mellett a légzáras csomagokra, valamint a gyógyszeres üvegekre és ampullákra is.
    Otto szerint a termékazonosító rendszer a hamisítás visszaszorítása mellett még költséghatékonyságot is eredményezhet. Mint mondta, a rendszer alkalmazása előtt évente 400-500 alkalommal érkezett azonosítási célból termékminta a gyógyszercég laborjaiba, amelyek ellenőrzése több százezer eurós többletköltséget jelentett számukra. A digitális kódrendszerrel azonban az ilyen laborvizsgálatok számát jelentősen csökkenteni lehet, hiszen az eljárással egyértelműen azonosíthatóak lesznek az eredeti és a hamis termékek.

Forrás: HENT Hírlevél
 

Új termékazonosító rendszert vezet be a Novartis, amelynek elsődleges célja, hogy megkönnyítse a termékek eredetiségének ellenőrzését és a hamisítványok kiszűrését. A tervek szerint a digitális vízjel-technológiát a Novartis portfoliójának minden tagjánál alkalmazni fogják.
    A hamisítás elleni rendszerről Michael Otto, a gyógyszercég egyik biztonsági tanácsadója beszélt egy Németországban rendezett gyógyszerészeti konferencián. Otto közlése szerint a Novartis már néhány termék esetében alkalmazza a digitális vízjel-azonosítási eljárást, amelyet egy általa meg nem nevezett svájci cég fejlesztett ki. A digitális vízjeles azonosító kód egy algoritmuson alapszik, amelynek segítségével a gyártás helyszínéig és időpontjáig visszakövethető a termék eredete. Otto közlése szerint a gyógyszerek csomagolásán elhelyezett kód egy hétköznapi szkennerrel beolvasható, a beszkennelt kép alapján pedig a Novartis munkatársai egy web-alapú adatbázist használva el tudják dönteni, hogy az adott termék eredeti-e vagy sem.
    A rendszer tesztelése 2008-ban kezdődött Svájcban és az Egyesült Államokban. Ma már hét gyártási telephelyen alkalmazzák, tíz olyan Novartis termék esetében, amelyeknek különösen nagy a hamisítási aránya. A tervek szerint 2011-ig a cég portfoliójának minden tagjánál alkalmazni fogják az eljárást, emellett pedig 2010-től használatát kiterjesztik a papírcsomagolás mellett a légzáras csomagokra, valamint a gyógyszeres üvegekre és ampullákra is.
    Otto szerint a termékazonosító rendszer a hamisítás visszaszorítása mellett még költséghatékonyságot is eredményezhet. Mint mondta, a rendszer alkalmazása előtt évente 400-500 alkalommal érkezett azonosítási célból termékminta a gyógyszercég laborjaiba, amelyek ellenőrzése több százezer eurós többletköltséget jelentett számukra. A digitális kódrendszerrel azonban az ilyen laborvizsgálatok számát jelentősen csökkenteni lehet, hiszen az eljárással egyértelműen azonosíthatóak lesznek az eredeti és a hamis termékek.

Forrás: HENT Hírlevél