Megkérdezték a gyógyszerészeket

Díjosztás után a siker titkáról

Egy olyan patikusoknak szánt reklámfilmmel nyert szakmai Oscar-díjat  egy honi ügynökség, amit a magyar gyógyszerészek aligha fognak látni. A munka azokban az országokban segíti majd a gyógyszerészek kommunikációját, ahol szabadon megvásárolható a patikában az esemény-utáni tabletta. A filmre a megbízást a Richter gyógyszergyár adta. Az alapötlet a Progressive Reklámügynökség munkája volt, a végleges koncepciót a Richter Nemzetközi OTC marketingosztályán készítették.

A forgatókönyvet az élet írta: a produkcióban valódi patikusok beszélnek a saját tapasztalataikról. Arról, hogy olykor mennyire nehéz a dolguk az esemény utáni tablettáért érkezőkkel, mert ezek a nők gyakran riadtak, félelemmel teltek, szoronganak vagy pedig nem biztos helyről szerzik az ismereteiket. Emellett óriási a felelőssége a tára mögött állónak – mit mondjon, hogyan segítse őket – hiszen az érintettek a tabletta használata előtt orvossal sem találkoznak. Ilyenkor a gyógyszerész a mentális segítő is. Egyikük például arról is beszél a filmben, hogy előfordult: a páciens, mert nem volt elég pénze, igencsak  agresszíven követelte a készítményt.  S bár nem lehetett biztos abban, hogy ez a nő valaha is behozza a hiányzó összeget, odaadta a tablettát. Egyszerűen úgy érezte, hogy ez az egyetlen, amit tehet.

A Nicholas Hall konferencia versenye az egyetlen olyan nagy nemzetközi pályázat, amelyen kizárólag vény nélkül kapható termékek indulhatnak kommunikációs kampányaikkal. A Richter-filmje a legkreatívabb reklám díját kapta.

A sikert azzal magyarázta Krassovics Miklós, a gyógyszergyár nemzetközi termékmenedzsere a Marketingpirulának, hogy filmjük eltért a szokványos OTC reklámoktól. Nem a fogyasztókat célozta meg, hanem a gyógyszerészeket és nem is a terméket állította középpontba, hanem a patikusok munkáját. Azokban az országokban, és Európa nagy részén ez így van, ahol vény nélkül elérhető az esemény utáni tabletta, a krízishelyzetbe került nők lényegében csak a patikussal találkoznak. Így azoknak egyetlen pillanat alatt kell a gyógyszerészből jól kommunikáló segítővé válniuk. Ezért is készítették több országban is a személyes videóinterjúkat a gyógyszerészekkel. „Azt szerettük volna – mondja a szakember –, hogy megismerjük a sürgősségi tabletta kiadása közbeni élethelyzeteiket, s megoszthassuk a legemlékezetesebb történeteiket, és a hasonló helyzetekre más gyógyszerészeknek szóló tanácsaikat.”

– Korábbról is tudtuk, hogy az esemény utáni tabletta nem átlagos OTC termék, olyasmi, amiről a patikai fogadótérben, a sorban kellemetlen és nehéz is beszélni – mondja Krassovics Miklós. –  Éreztetni szerettük volna a gyógyszerészekkel, hogy mi is tisztában vagyunk ezzel.  A korábbi piackutatásaink során is kiderült, ez a helyzet nem csak a pácienseknek, de nekik sem könnyű. Szükségük van azoknak a tapasztaltabb gyógyszerészeknek a tanácsaira, akik már felismerték, mitől más egy esemény utáni tablettáért érkezővel bánni, mint azzal, aki csak egy megfázás elleni szirupot szeretne. Bátorítani is akartuk a gyógyszerészeket, hogy beszélgessenek ezekkel a pácienseikkel.

– A filmet a képviselőink viszik majd magukkal személyesen – avat be a film további sorsába Krassovics Miklós – Úgy terveztük, hogy legalább húszezer gyógyszerésznek vetítjük le laptopon, mutatjuk be szakmai konferencián Kínától  – Románián át – Portugáliáig. Mindenütt, ahol csak aktív a Richter, és szabadon vásárolható az esemény utáni tabletta.

Hozzátette: a díj szakmai siker, a kampánytól azt várják, hogy mélyebb, jobb kapcsolata legyen a cégnek a patikusokkal. „Azokban az országokban, ahol a filmet bemutatjuk, eddig is sokat próbáltunk tenni azért, hogy szakmailag segítsük őket, most pedig ezzel a filmmel a munkájuk emberi oldalához szeretnénk hozzátenni valamit.”

Danó Anna

Szóljon hozzá!

(Kötelező.)

(Kötelező - nem jelenik meg.)

(Nem kötelező.)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>