Nem játék, virtuális valóság!

Az optimális betegút és a hatékony marketing

Egy új fejlesztés, egy szimulációs játék új utat nyit az egészségügyi marketingkutatások területén. A tesztalanyok virtuálisan átélnek egy élethelyzetet, amelyben meghozzák egyedi, őszinte döntéseiket. A szimulációs játék hozzájárul a beteg számára legoptimálisabb betegút megtaláláshoz.

Gyakran halljuk, hogy a betegközpontú marketingtervek egyik legfontosabb része a betegút alapos vizsgálata és ismerete. Szinte térképszerűen felvázolható, milyen utat jár be a páciens a diagnózis kézhez vételétől, a gyógymód, a megfelelő gyógyszerezés kiválasztásán keresztül a betegsége menedzseléséig. Láthatóvá válik, hogy a beteg milyen akadályokba ütközik a gyógyulás felé vezető úton, s hogy melyek azok a sorsdöntő pillanatok, amikor a leginkább támogatásra szorul. Tapasztalt gyógyszergyártók jól ismerik a betegút koncepcióját, folyamatosan igyekeznek minél részletesebb adatokhoz jutni és finomítani a részleteken, hogy stratégiailag egyre megbízhatóbb kampányokat dolgozhassanak ki.

Amikor szimulálni hasznos

A cél, hogy a marketingkoncepció kidolgozása előtt a szakemberek valóban „belelássanak” a beteg gondolataiba, megfigyelhessék, pontosan hogyan és miért hoz meg egy döntést a páciens. Amit egy hagyományos kutatás során a betegek mondanak, sok esetben más, mint az, amit valóban tennének bizonyos szituációkban. Csupán annyit kérdezni valakitől, hogy mit tenne, ha kiderülne, hogy beteg, nagyon egysíkú információkhoz vezet. Ha azonban a beteget bele lehet helyezni egy speciális szituációba, máris reálisabb, valósabb válaszokat ad, és döntéseinek mélyebb rétegeibe is bepillantást enged. Ezen ötlet alapján született meg a Synapse DX szimulációs platform, amely az új technológiák felhasználásával modellezi az egészségügyi szereplők viselkedési és döntéshozatali mechanizmusát. A programmal tesztelhetőek a páciensek, akik szembesülnek egy új diagnózissal, valamint az egészségügyi dolgozók, akik épp mérlegelik, hogy felírjanak-e egy bizonyos gyógyszert vagy sem.

A teljes cikket elolvashatja a Marketingpirula 2015/9. számában

Ha a továbbiakat is el akarja olvasni fizessen elő a lapra itt!