21 milliós bírság a Béres Gyógyszergyárnak

A Béres Gyógyszergyár Zrt. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg a gyermeket az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban, a jogsértő reklám miatt a hatóság 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a Béres Gyógyszergyár az Actival Kid Gumivitamin étrend-kiegészítő készítményt ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával kínálta a televíziós- és egyéb reklámjaiban, ezzel azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket.

A közleményben kiemelték, a szabályozás alapján tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása  reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve a szülők vagy más felnőttek meggyőzésére, hogy a terméket vegyék meg nekik.

A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták, a hirdetésekben használt kifejezések közvetlenül szólították meg a gyerekeket, a hirdetések jellege alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére, a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze.

Ugyanakkor a GVH bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, a jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait.

A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a versenyhivatal értékelését, és lemondott a jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság – tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.

Szóljon hozzá!

(Kötelező.)

(Kötelező - nem jelenik meg.)

(Nem kötelező.)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>