Hogyan tájékozódik a beteg gyógyszervásárlás előtt?

Újfajta attitűddel jelentkeznek a páciensek a szakorvosoknál és a gyógyszertárakban, ez pedig többnyire a technológiai fejlődés, illetve az új kommunikációs csatornák megjelenésének köszönhető. Többek közt erről, valamint az egészségkommunikáció fogyasztói kérdéseiről is szót ejtettek a Central Insights rendezvénysorozat legutóbbi, V. Gyógyszerkommunikációs konferenciájának előadói.

A Central Médiacsoport már hagyományosnak tekinthető konferenciáján ismét az online szféra térnyeréséről értekeztek a gyógyszergyártói, patikai és kutatói szegmens neves szakemberei. Ezúttal kifejezetten a keresleti oldal tájékozottságát, a döntési mechanizmusait befolyásoló tényezőket, valamint az egészségkommunikáció új kihívásait vizsgálták.

Elsőként dr. Mérő László, az ELTE Pszichológiai Intézetének professzora beszélt az érzelmek és a logika viszonyáról. Elmondása szerint az embernél a szív és az ész nem elválasztható, hiszen az érzelmeinknek a döntéshozatalban is fontos szerep jut. Dr. Aczél Petra, a Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének igazgatója a médiahatásokkal és az elköteleződéssel folytatta a tudományos megközelítést. Előadását a nudge mechanizmusára építette: a „noszogatás” a médiakommunikáció és a marketingstratégia egyik alappillére, amely során apró eszközökkel képesek hatni az érzelmi alapú döntésekre. Már a legapróbb eltérések a megfogalmazásban is manipulatívak lehetnek az igazgató szerint.

A kerekasztal-beszélgetésen dr. Kőházi Anikó orvos a fogyasztók internetes tájékozódásának hatására hívta fel a figyelmet. Elmondása szerint nem feltétlenül gond, ha a beteg összegyűjt némi tudnivalót azelőtt, hogy felkeresné a rendelőt. Márkus Ádám, a NAOS country managere szerint azonban a fogyasztó nem mindig tud olyan hatékonyan tájékozódni online, mint személyes kommunikációval. „A gyógyszerész szerepe felértékelődött, de fontos, hogy az orvos és a gyógyszerész is elkötelezett legyen” – állította Sikos Gergely, az Aramis Pharma üzletági igazgatója. Önálló előadásban Kiss Katalin a gyógyszervásárlás befolyásoló tényezőiről beszélt.

Dr. Zlinszky János, a BENU Gyógyszertár igazgatósági tagja a gyógyszertárak marketingtevékenységéről mesélt. A Central Médiacsoport részéről pedig Éder Zsuzsanna digitális értékesítési menedzser és Kenessey Adrienn magazinértékesítési csoportvezető számolt be a kiadó eléréseiről. Elmondásuk szerint a tévénézők nagy részét – több, mint felét – képesek elérni nyomtatott kiadványaikkal is: ez közel 1,7 millió embert jelent. A vezető hazai orvosi portál, a HáziPatika.com ezek közül kiemelkedik 86 állandó szakértőjével és 300 ezer feletti Facebook-követőszámával. Ezt követően Mezei Noémi, a Central Médiacsoport kereskedelmi marketingmenedzsere és Krankovics Béla, a HáziPatika.com termékmenedzsere számolt be kutatásáról. Eredményeik szerint a fogyasztók egyre tudatosabbak, vásárlás előtt pedig nagy arányban tájékozódnak az internetről. A háziorvosokkal és gyógyszerészekkel folytatott kommunikáció, illetve a szakkönyvekben leírtak után az internetes egészségügyi oldalak tartalmát tartják a leghitelesebbnek. A televízióból, az internetes fórumokról, illetve a közösségi oldalakról származó információt már jóval kevésbé tartják megbízhatónak a kutatás eredménye szerint.

Szóljon hozzá!

(Kötelező.)

(Kötelező - nem jelenik meg.)

(Nem kötelező.)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>