Még többet keres a Pfizer az oltásokon

Egyetlen negyedévben majdnem 15 milliárd dollárt

Javította a koronavírus elleni védőoltásból származó éves bevételi előrejelzését a Pfizer. Az amerikai gyógyszergyártó sorra köti az új szerződéseket, mivel még több vakcinára van szükség, mint korábban gondolták.

A Pfizer kedden közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentésében jelezte, hogy idén várhatóan 36 milliárd dollár bevételre tesz szert a Covid-19 elleni mRNS-vakcina forgalmazásából, ami 7,5 százalékkal több az előző előrejelzésnél.

Az oltóanyag iránti igény növekedésének egyik oka az emlékeztető oltások terjedése, a másik pedig az, hogy a termék újabb korosztályok esetében kapott alkalmazási engedélyt. A cég jelenleg is várja az illetékes amerikai hatóság engedélyét az 5 és 11 év közötti gyermekek esetében.

MTI/Vasvári Tamás

A szeptember 31-ével zárult negyedévben a Pfizer bevételei éves összevetésben 134 százalékkal, 24,1 milliárd dollárra emelkedtek. A bevétel legnagyobb szeletét a különböző vakcinák adták, az egy évvel korábbi 1,7 milliárd dollárról 14,6 milliárd dollárra nőtt a forgalmuk. Csak a koronavírus elleni oltóanyag forgalmazásából 13 milliárd dollár folyt be. A teljes évi bevételt 81 és 82 milliárd dollár közé várják a cégnél.

A vállalat adózás utáni nyeresége 8 milliárd 146 millió dollárt tett ki, szemben az egy évvel korábbi 1 milliárd 469 millióval. Kiigazításokkal számolva az egy részvényre jutó nyereség 1,34 dollár volt a harmadik negyedévben, míg egy évvel korábban csak 59 centet tett ki. (MTI)