Tájékoztató kampány indult a magyar gyógyszerekről

Tizenegy vállalat használhatja a Magyar Gyógyszer Védjegyet

A hazai gyógyszerek megismerése érdekében a Magyar Gyógyszer Védjegy használói átfogó edukációs, országos kampányt indítottak – közölte a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége (Magyosz).

A hazai gyógyszergyártók 2014-ben hozták létre a Magyar Gyógyszer Védjegyet, azzal a céllal, hogy az orvosokat, gyógyszerészeket, betegeket hiteles forrásból informálják a Magyarországon készült vagy kutatott, fejlesztett gyógyszerekről. A Magyosz által kiadható védjegyet jelenleg 11 vállalat helyezheti el termékein.

A szövetség felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai gyógyszergyártók átlagosan 70-80 milliárd forintot költenek évente kutatás-fejlesztésre. Termékeik 82 százalékát a világ több mint száz országában értékesítik, az exportból származó árbevétel megközelíti a 900 milliárd forintot.

A közlemény szerint a hazai gyógyszeripar számos betegségre kínál terápiát, de elsősorban olyan egészségügyi panaszokra, amelyek a magyar társadalmat leginkább sújtják: szív- és érrendszeri megbetegedésekre, anyagcserezavarokkal kapcsolatos kórképek kezelésére és idegrendszeri megbetegedésekre. (MTI)