Cikkek

1. oldal >

Érdekessé tenni a szárazat is

2022.08.11
Az egyik legnagyobb kihívás a gyógyszerreklámozásban úgy megemlíteni a hatóanyagot, hogy ne veszítsük el a nézőt, pontosabban a figyelmét. A neuromarketinges méréseken alapuló tapasztalatok ebben is segíthetnek. Legyünk őszinték: OTC terméket reklámozni nem könnyű. Míg egy FMCG-termék képes önmagában is ...
Cikkek

Partnerségben az orvosokkal

2022.08.11
A külföldön dolgozó magyar gyógyszerészek tapasztalatait bemutató sorozatunk újabb epizódjában a skandináv jóléti államba kalauzol minket a Malmö közelében élő Accaoui Éva Réka. Elmeséli, miért van Svédországban a szükségesnél jóval kevesebb gyógyszerész, mi teszi könnyebbé a munkájukat, és miért kell ...

Túl a színes szalagokon

2022.08.10
A gyógyszeripar a digitális marketing lehetőségeinek kihasználásával, a szigorú jogszabályi kereteket betartva is kreatív kampányokat hozhat létre nemcsak az orvosokat, hanem a betegeket is célozva. Összegyűjtöttünk öt jól sikerült, gyógyszergyártókhoz kapcsolódó reklámkampányt a termékközpontúbbaktól, a márkanév nélküli, felvilágosító jellegűekig. Utóbbiak ...
Cikkek | marketing

Könnyített feltétel

2022.08.09
Egy új miniszterirendelet-módosítás lazított a gyógyszertárvezetéshez szükséges szakvizsga előírásán, ami sok gyógyszerészt érinthet. A Hálózatban Működő Gyógyszertárak Szövetségének összefoglalója. ...

Új csapatsport a laborokban

2022.06.16
Az új genomikai technológiák és a génszerkesztés révén a gyógyszerkutatás az adatkezelés átalakulásának egyik fő terepe. Mivel a laborok petabájt (10¹⁵ bájt) nagyságrendben termelik az adatokat, az információkezelés felelőssége az új gyógyszerek keresése során a központosított informatikai részlegekről egyre inkább ...

A szakmai szabadság varázsa

2022.06.15
A külföldön dolgozó magyar gyógyszerészek tapasztalatait bemutató sorozatunk mostani főszereplője annyiban kakukktojás, hogy nem él és korábban sem élt az adott országban – a határhoz közel lakva megteheti, hogy csak dolgozni jár át. Dévai-Bauer Ágota ezt azonban már több mint ...
Cikkek

Barátságtalan rendelkezések

2022.06.14
Ér még valamit, ha egy gyógyszer Oroszországban szabadalmi oltalmat élvez? Ha a szabadalmas ellenségesnek minősülő államhoz, így például Magyarországhoz kötődik, akkor egy új rendelet értelmében engedély nélkül és ingyenesen hasznosíthatják a szabadalmait nemzetbiztonsági, valamint élet- és egészségvédelmi célokból. Jogi szakértőink ...

Hírnév, hűség, érték, közösség

2022.06.13
A márka minden vállalat egyik legfontosabb vagyona, így a gyógyszertárak számára is fontos, hogy olyan stabil, értékteremtő brandet hozzanak létre, amely ellenáll a változásoknak és megőrzi erejét, így következetes és egységes márkajelenléthez vezet. Milyen lépésekkel lehet ezt elérni? ...

Globalizációs hátraarc

2022.06.10
Úgy tűnik, mintha a gyógyszeriparban véget ért volna az akadálytalan globalizáció korszaka. A koronavírus-járvány a gyártásban, az ukrajnai háború pedig a klinikai vizsgálatok területén indított el olyan folyamatokat, amelyeket még pár évvel ezelőtt sem lehetett előre látni. A klinikai vizsgálati ...
1. oldal >