A hazai és az európai intézeti gyógyszerészek szakmai szervezetének vezetője szerint olyan rendszer bevezetésére készül a kormány, amelyet eddig kevés helyen próbáltak ki, és ott sem vált be. ...
A hagyományos televízióval ellentétben, ahol a gyógyszercégek számos adón nagy mennyiségben vásárolnak hirdetéseket, hogy széles demográfiai csoportot érjenek el, a streaming lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy szegmentáltan, célzottan, személyre szabottan érjék el a közönségüket. ...
Vajon igaz lehet-e, hogy a gyógyszerészi jelenlét nélkülözhetetlensége melletti kiállást elmulasztó egyharmados kisebbséget a munkaerőhiányt közvetlenül érzékelő vezetők alkotják? Maradéktalanul aligha, de nem csoda, ha ők megengedőbbek a többieknél. ...
A megnövelt gyógyszeripari adókra a nyáron bejelentett kedvezmények elsősorban azon cégeknek kedveznek, amelyek tevékenységüket belföldön fejtik ki, másodsorban pedig azon vállalatcsoportoknak, amelyek konszolidációba vonták a tagjaikat. ...
Mikola Bálint azt tervezi, hogy elindul a decemberi választáson a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöki posztjáért. Úgy érzi, jelenleg a gyógyszerészek széles köre kimarad a szakma formálásából, a többi között ezen is változtatna. ...
A legtöbb gyógyszergyártó a technológiáját, eszközeit és működési modelljeit még nem állította teljesen annak szolgálatába, hogy megvalósíthassa digitális törekvéseit – írja nemrég megjelent elemzésében a McKinsey. A tanácsadó cég öt lépést javasol az áttörés elérése érdekében. ...
Váratlan nehézségekkel szembesült a kamara vezetője a harmadik MGYK-elnöki ciklusának vége felé. Hankó Zoltánt a nyáron megjelent jogszabálytervezetek körüli vitákról és a következő évek kilátásairól kérdeztük. ...
Éves összehasonlításban infláció alatti mértékben növelték a reklámköltést az OTC forgalmazók az év első három hónapjában. Arányaiban kevesebb pénz jutott a vitaminok hirdetéseire, mint a tavalyi év azonos időszakában. ...
Az elmúlt években az influenszermarketing egyre kedveltebb módja lett annak, hogy a márkák kapcsolatba lépjenek a fogyasztóikkal, és népszerűsítsék a termékeiket vagy szolgáltatásaikat. A közösségi média térnyerésével és a kommunikációs igények változásával a gyógyszergyártók számára is egyre fontosabb eszközzé válhat ...
Mennyire gyűrűzött be az elmúlt egy évben az általános drágulás a vény nélkül kapható gyógyszerek piacára? Hogyan reagáltak a fejleményekre a vásárlók? Az IQVIA Magyarország elemzése. ...
Mikor rendeltetésellenes a gyógyszerreklám? Meddig terjedhet egy gyógyszer forgalombahozatali engedélye? Nemrég meghozott két döntésében az Európai Unió Bírósága ezen kérdésekben foglalt állást. ...
Sokan térnek be a gyógyszertárba immunerősítőért, akár maguknak, akár gyermeküknek vagy betegségből lábadozó hozzátartozójuk számára. Vitaminokat, nyomelemeket szedjen, gyógynövényekhez vagy probiotikumokhoz forduljon, netán szimplán többet aludjon, aki szeretné felvértezni az immunrendszerét? ...
Mióta a ChatGPT szabadon elérhető, bárki elkezdhet ismerkedni egy intelligens algoritmussal. Van is miért, mert a mesterséges intelligencia az életünk egyre több területén jelenik meg. A vállalati szféra sem kivétel. ...
A vírusok a Föld legrégebbi és legnagyobb számban jelen lévő lakói. Szervezetünk szövetein minden nap 30 milliárdnyi baktériumot pusztító vírus halad át. Viromunk tartja karban mikrobiomunkat, és a remények szerint a vírusokkal hamarosan széles körben bevethető, az antibiotikumokat helyettesítő terápiaként ...
Amint az várható volt, az Európai Bizottság nem kimondottan a gyártók szája íze szerint alakította az közösség gyógyszerszabályozásának tervezetét. A cégek aggódnak az európai termékfejlesztésekért, de remélhetik, hogy a most induló vitában lesznek erős támogatóik is. ...